A-vitamin hiány tünetei: így jelzi a szemünk és a bőrünk

Vitaminok több fül a látáshoz

A vitaminnal is óvatosan!

Az E-vitamin legalább olyan fontos szerepet tölt be a szemünk épségének megőrzésében, mint az A-vitamin. Mit tudhatunk erről a vitaminról, és hogyan pótolhatjuk?

Tudjuk, hogy rengetegféle vitamin van, de az átlagembernek fogalma sincs, hogy melyik miért felelős. Ez azért nagy kár, mert ezen tudás birtokában táplálkozással is erősíthetnénk bizonyos területeket, és megoldhatnánk, vagy legalább enyhíthetnénk néhány problémát. Mint mindennek, a hallásnak is megvannak a maga vitaminjai, amik segítenek fenntartani azt.

A modern ember egyre nagyobb megterhelésnek teszi ki a szemét a képernyő előtt töltött munkával, a sok olvasással vagy a televíziózással. Vitaminok több fül a látáshoz ezért, hogy ápoljuk és tápláljuk szemeinket, többek között megfelelő élelmiszerek fogyasztásával és vitaminok szedésével.

A szembetegségek elkerülhetők vitaminokkal? Gyógyszerészünk, dr. Budai Marianna válaszol.

Ha a szem egészsége kerül szóba, leginkább az A-vitaminra asszociálunk, holott ez a fajta vitamin is legalább olyan fontos szerepet tölt be a látásunk megóvásában. E-vitamin: a szem egészségéért Az E-vitamin egy zsírban oldódó vitaminfajta, emellett antioxidáns hatású, vagyis védi a szervezetet az oxidatív stressz hatásaival szemben.

vitaminok több fül a látáshoz

Rendszeres pótlásával megelőzhető többféle szembetegség, például a szürke hályog is. Az elváltozás lényege, hogy a szemlencse átlátszósága folyamatosan csökken, emiatt pedig a betegek látása fokozatosan homályosabbá válik.

E-vitamin: a szem egészségéért

Ez a vitamin segít hatástalanítani a káros szabadgyököket, és az erek épen tartásában is fontos szerepük van. Nagy mennyiségben megtalálható a vitamin például a napraforgómagban, földimogyoróban, a mangóban, a hámozatlan, szárított mandulában vagy a mogyoróban.

Az állati eredetű élelmiszerek E-vitamin tartalma nagyban függ az vitaminok több fül a látáshoz takarmányozásától, de általánosságban a hús, a máj és a tojás tartalmaz jelentősebb mennyiségű vitamint.

A táplálékkal bevitt E-vitamin mennyisége nagyban függ a benne lévő zsír mennyiségétől és minőségétől, a növényi eredetű zsiradékokban többet találunk belőle.

vitaminok több fül a látáshoz

Ez a mennyiség azonban szükséges is, mert ezek a zsiradékok növelik az E-vitamin szükségletet. Szerencsére változatos étkezéssel viszonylag könnyen pótolható az E-vitamin, hiánya így csak nagyon ritkán okoz megbetegedéseket.

vitaminok több fül a látáshoz

Tartós megvonása idegi károsodásokkal, a nemi aktivitás esetleges csökkenésével járhat, valamint a vörösvértestek is károsodhatnak.